Strokovni delavci in učenci Osnovne šole Dobje že od leta 2017 vstopamo v mednarodni prostor v okviru Erasmus+ projektov. Vsi projekti potekajo pod okriljem Centra Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja CMEPIUS in so sofinancirani s strani Evropske Unije.
Senčenje na delovnem mestu v Španiji
Učiteljice naše šole so med 18. in 22. februarjem 2025 obiskale špansko šolo CEIP Roque Aguayro, kjer so opazovale pouk in že prvi dan začutile njihovo odprtost ter gostoljubnost. Na šoli velik poudarek namenjajo dobremu počutju učencev in zaposlenih, ki ga spodbujajo skozi umetnost, glasbo, gibanje ter medvrstniško učenje. Zaradi visokih temperatur večji del leta učenci pogosto izvajajo pouk na prostem v senčnih kotičkih, kjer se ukvarjajo z vzgojo rastlin, talnimi igrami, športnimi dejavnostmi in aktivnimi odmori.
Že v vrtcu otroke s pomočjo IKT spodbujajo k razvoju govora, branja in pisanja. V kreativnem prostoru šole pa posebno pozornost namenjajo veščinam komuniciranja in javnega nastopanja, pri čemer uporabljajo sodobno IKT opremo za šolski radio.
Šola aktivno skrbi za trajnost z lastnim vrtom. Ker so vodni viri na Kanarskih otokih omejeni, učenci skrbno zbirajo deževnico, izdelujejo kompost za naravno gnojilo in se učijo ponovne uporabe odpadnih materialov.
Poseben oddelek je namenjen učencem s posebnimi potrebami, pri čemer šola poudarja vključevanje v skupnost in ustvarjanje podpornega okolja za njihovo dobro počutje.
Teden so zaključile z obiskom tradicionalnega karnevala, na katerega so se skupaj s starši pripravljali tudi v šoli.


Senčenje strokovnih delavcev na Švedskem
Med zimskimi počitnicami (17.–21. februar 2025) so štirje strokovni delavci odpotovali na mobilnost v Luleo na Švedskem.
Na Švedskem se že predšolski otroci učijo izražanja svojega počutja s pomočjo lestvice od zelene do rdeče. Vzgojiteljica in učitelji so opazili, da k boljšemu počutju v vrtcu in šoli prispevajo posebni kotički za sprostitev, zvočna izolacija ter slušalke z glasbo, ki pomagajo pri zmanjševanju hrupa. Ravnateljica pri odločitvah upošteva predloge in želje otrok, ki jih ti izrazijo na mesečnih sestankih. Vsak petek si učenci ogledajo informativno oddajo – poročila za osnovnošolce, kjer spoznavajo aktualne dogodke po svetu.
Kljub snežnim razmeram švedski otroci v šolo prihajajo na okolju prijazen način – s kolesom. Pri športni vzgoji in igri pogosto izkoristijo ledene ploskve, snežne kupe in zasnežena igrala.
Učenci s premišljeno uporabo IKT razvijajo podjetniške veščine in se sproščajo ob glasbi. Pametne telefone ob prihodu v šolo pospravijo v poseben “hotel za telefone”. Že v vrtcu se učijo uporabe različnih orodij, v osnovni šoli pa pridobijo tudi znanja šivanja in kuhanja. Od zgodnjih let jih učijo tudi pravilnega ločevanja odpadkov.
Ob zaključku mobilnosti so otroci na lastno pobudo gostujočim učiteljem in vzgojiteljici pripravili ter postregli tradicionalno švedsko fiko – kavo in pecivo.


Senčenje na Poljskem
Učiteljica razrednega pouka in strokovnjakinja za delo z učenci s posebnimi potrebami sta se od 21. do 25. 10. 2024 udeležili senčenja na Osnovni šoli v Brzeznici v bližini Krakowa.
Prisostvovali sta pri pouku, slavnostnem sprejemu prvošolcev v šolsko skupnost, se seznanili z delom šolske svetovalne službe, pripomočki za pouk otrok s posebnimi potrebami, itd.
Senčenje na Univerzi v Ružomberku
Učiteljica razrednega pouka in tujega jezika se je od 14. do 18. 10. 2024 udeležila senčenja na katoliški Univerzi v Ružomberku na Slovaškem.
Na mobilnosti je opazovala pripravo bodočih učiteljev na njihov poklic in kot izobraževalka bodočih učiteljev reflektirala lastne pristope.
Senčenje strokovnih delavcev v vrtcu v Srbiji
Dolgotrajno prijateljstvo z zasebnim vrtcem Maštolend v Novem Sadu smo nadgradili s še enim senčenjem strokovnih delavcev našega vrtca v tednu od 18. do 22. novembra 2024.
Senčenja sta se v okviru Akreditacije udeležila vzgojitelj in vzgojiteljica, medtem ko se je pomočnica vzgojitelja udeležila senčenja v okviru projekta Tehnologija, dobro počutje in narava z roko v roki.
Strokovni delavci so opazovali izvedbo aktivnosti z uporabo informacijsko-komunikacijsko tehnologije, obisk Galerije Matice srpske in izvedbo aktivnosti zunaj zidov vrtca. Prepričali so se, da je želja varovancev in njihova dobrobit upoštevana dnevno, tako v okviru projektnega načrtovanja dejavnosti, kot tudi pri rutinskih aktivnostih.
Poleg tega, da za aktivnosti izven zidov vrtca vestno uporabljajo javni prevoz, pogosto uporabljajo recikliran material za izdelavo učnih pripomočkov, ki jih v največji meri izdelujejo sami.



Mobilnost učencev na Poljsko
Naši devetošolci so se od 21. do 25. 10. 2024 z ravnateljico in
razredničarko udeležili kratkotrajne skupinske mobilnosti učencev na Poljskem v
bližini Krakowa.
Že drugič zapored so učenci naše šole obiskali Osnovno šolo v Brzeznici. Tokrat so to
bili vsi naši devetošolci, ki so poleg pouka na tamkajšnji šoli izkusili tudi
obisk kulturno-zgodovinskega spomenika – koncentracijskega taborišča Auschwitz,
solnega rudnika Wieliczka in starega mestnega jedra Krakow.
Tekom tedna so se udeleževali pouka, podprtega z digitalno tehnologijo,
vestno uporabljali javni prevoz in ves čas skrbeli za kvaliteten način
preživljanja prostega časa. Slednjega so izkoristili za plavanje, sprehode,
pogovor in krepitev prijateljskih vezi.
Prepričani smo, da jih je mobilnost zaznamovala v najboljši možni luči in da
jih bo spomin nanjo spremljal na njihovi nadaljnji poti.

Mobilnost na Finsko
Naše štiri učiteljice so od 19. do 23. avgusta 2024 v okviru projekta KA122 in prejete akreditacije 2024, obiskale Osnovno šolo Mutalan koulu v Joensuu in bližnji šoli na Finskem. Tam so opazovale različne pristope k inkluziji, skrbi za dobro počutje učencev, trajnostnemu razvoju, učenju na prostem in uporabi digitalne tehnologije pri pouku. Medtem ko so se tri udeležile senčenja, se je četrta preizkusila v poučevanju.
Učrenci na Finskem preživljajo vse odmore na prostem, za dobro počutje skrbijo s pestro ponudbo izbirnih predmetov, ki v veliki meri potekajo tudi v naravi. Vse poti učenci že od 1. razreda opravijo trajnostno – peš ali s kolesom.
Med poukom pogosto uporabljajo digitalne pripomočke, poseben poudarek pa dajejo integraciji otrok s posebnimi potrebami. Modernejše šole premorejo ogromno dodatnih prostorov za izvajanje pouka v manjših skupinah, na voljo pa jim je tudi terapevtski pes. Učilnice so odprte in povezane, učenci pa imajo veliko možnosti za izkustveno učenje na različne načine, tudi z uporabo pametnih naprav.
Udeležba na strukturiranih tečajih
V mesecu juliju so se naši zaposleni udeležili treh različnih strukturiranih tečajev, ki so se navezovali na smiselno uporabo umetne inteligence v vzgoji in izobraževanju; razumevanju inkluzivnih praks v vzgoji in izobraževanju, spoznavanju različnih strategij in metod dela za podporo otrokom z različnimi primanjkljaji; ter na usvajanje sprostitvenih tehnik za ohranjanje dobrega počutja v razredu ali izven njega.
Vsi trije udeleženci so na sestanku učiteljskega zbora mesec kasneje s svojimi sodelavci delili izkušnje in evalvirali možnosti prenosa posameznih strategij, metod in oblik v naš šolski prostor.
Mobilnost na Finsko
Naše štiri učiteljice so od 19. do 23. avgusta 2024 v okviru projekta KA122 in prejete akreditacije 2024, obiskale Osnovno šolo Mutalan koulu v Joensuu in bližnji šoli na Finskem. Tam so opazovale različne pristope k inkluziji, skrbi za dobro počutje učencev, trajnostnemu razvoju, učenju na prostem in uporabi digitalne tehnologije pri pouku. Medtem ko so se tri udeležile senčenja, se je četrta preizkusila v poučevanju.
Učrenci na Finskem preživljajo vse odmore na prostem, za dobro počutje skrbijo s pestro ponudbo izbirnih predmetov, ki v veliki meri potekajo tudi v naravi. Vse poti učenci že od 1. razreda opravijo trajnostno – peš ali s kolesom.
Med poukom pogosto uporabljajo digitalne pripomočke, poseben poudarek pa dajejo integraciji otrok s posebnimi potrebami. Modernejše šole premorejo ogromno dodatnih prostorov za izvajanje pouka v manjših skupinah, na voljo pa jim je tudi terapevtski pes. Učilnice so odprte in povezane, učenci pa imajo veliko možnosti za izkustveno učenje na različne načine, tudi z uporabo pametnih naprav.

